Facebook
Twitter
תמונה ללא תיאור
--%>
צרו קשר
סגור
שירות לקוחות
08-9472378

אלון ביצות


אלון ביצות הוא שם תואר עבור עץ מאובן חלקית . מקורו של העץ העתיק הזה הינו דבר מסתורי ונפלא. לפני אלפי שנים, ביצות באירופה לעתים קרובות הוקפו ביערות ענקיים מלאי עצי אלון מסיביים. בגלל סערות, שיטפונות או אירועים טבעיים אחרים, עצים אלה היו נופלים לעיתים אל שטחי הביצות הללו וטובעים.
 
עצי אלון עשירים בתרכובות כימיות הנקראות טאנינים או חומצה טאנית. טאנינים הם בצבע צהבהב עד חום כהה, מעיקים וחומציים באופיים. טאנינים ידועים בכוחות השימור שלהם, לטנינים יש יכולת לחנוט חומר אורגני כאשר הם נמצאים בריכוזים גבוהים.
 
זו הסיבה לכך ששרידיהם החנוטים של עצי אלון אירופאי מתגלים אלפי שנים לאחר מכן במצב מעולה.
 
לכל עץ שנפל לתוך הביצה ושקע במהירות נטייה להישמר במים העשירים ע"י החומצה הטאנית. עם זאת, סוגים מסוימים של עץ השתמרו טוב יותר מאחרים. אלון הוא עץ קשוח ועמיד בפני ריקבון. וכיוון שהוא מכיל באופן טבעי כמות גדולה של טאנינים, אלון מקבל זריקה כפולה של טאנינים ממי הביצה. נסיבות אלה אידיאליות לשימור עץ, ובסופו של דבר הופכות אותו לחזק ויציב. תהליך זה חונק כל חמצן מגזעי העץ השקועים, ובכך מגביל את פעילות החיידקים.
 
כתוצאה מכך, אלון הביצים מתכהה בהדרגה לאורך אלפי השנים, והופך לאט לאט מעץ חום בהיר וזהוב לצבע זוהר, כמעט אבוני-שחור. שינוי צבע זה הוא רק קו מנחה. מיני העצים ותנאי הביצה המקומית יכולים כולם להשפיע באופן משמעותי על הצבע הסופי של אותו עץ אלון.
 
בנוסף אלון הביצות הופך להיות צפוף במיוחד. זה נגרם על ידי המינרליזציה החלקית של העץ, שגם היא הופכת אותו כמעט לקשה כסלע.

תוכלו למצוא אצלנו בעץ איתן:

אלון ביצות בן 3000 שנה (עם תעודות ;)

לשולחנות , רהיטים , נגרות , דקורציה ועוד במידות הבאות:

- 60*125 , 70*125 , 60*160 
- 100*245 , 110*285 , 315* 110
- 375*100 , 280*100 , 260*95  
 
יש לכם שאלה?

יש לכם שאלה?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי
 

עץ איתן בפייסבוק

המוצר נוסף בהצלחה לסל שלך!

עבור לתשלוםהשאר בחנות